۱۳۹۶ آبان ۱۰, چهارشنبه

برترین دست دوّم ها | ۱۰۰ هزار کیلومتر با کمری گرند ۲۰۰۶

Ähnliches Fotoبا ورود نسل ششم کمری در مدل های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ به بازار کشورمان، گوی سبقت از کره ای ها ربوده شد امّا در پی ورود هیوندای سوناتا و آزرا با آپشن های گوناگون، موفقیّتش ادامه پیدا نکرد امّا "گذشت زمان" نشان داد کیفیّت برند عاملی تعیین کننده است. این روزها کمری گرند خودرویی است که هنوز طرفداران خود را در بازار کارکرده ها به خوبی دارد.


ظاهر ساده:
Bildergebnis für ‫تویوتا کمری 2005‬‎- کمری گرند از همان ابتدا با نیسان ماکسیما مقایسه می شد، ماکسیما پرقدرت تر و زیبا تر و در مقابل آن، کمری راحتی، کیفیّت و عمر بیشتر را ارائه می کرد. سپر با شیب منحنی نسبتا زیاد، چراغ های بادامی و مه شکن های زیبا حالت خاصّی به جلوی اتومبیل بخشیده است. در نمای عقب، چراغ ها و باله کاملا زیبا هستند.نمای جانبی حس بهتری داشته و طرّاحی درب ها و ستون ها متناسب هستند. دیفرانسیل آن مانند مردی ۶۰ ساله است که درخانواده ای اصیل بزرگ شده،لباس ساده امّا شیک بر تن دارد و متواضع است. قوی هیکل است و زورآزمایی را دوست دارد امّا با رقیبانش مهربان است. استفاده از واژه ی "گرند"، یعنی امکانات بیشتر نسبت به مدل پایه. این نام در ظاهر اتومبیل نیز تاثیر گذار بوده و رینگ آلومینیومی ۱۰ پرّه، باله بزرگ عقب و استفاده از کروم در بدنه را شامل می شود.


کیفیت مناسب کابین:
Bildergebnis für ‫تویوتا کمری 2005‬‎- مهمترین نکته ای که درون ماشین نظر شما را جلب می کند، کنسول و داشبورد بزرگ است.از شلوغی خبری نبوده و همه چیز ارگونومیک است. صندلی ها راحت بوده امّا حمایت خوبی ندارند. ادوات داخلی از کیفیّت بالایی برخوردارند.
سیستم پخش از نوع کاست و رادیو فابریک و دارای ۶ بلندگوست.دربالای بخش میانی نیز نمایشگر باریکی وجود دارد که اطّلاعاتی مانند زمان، دمای بیرون و اطّلاعات مربوط به مصرف سوخت را در اختیار راننده قرار می دهد.
عملکرد قابل اطمینان:
- سوئیچ را چرخانده و استارت می زنیم.صدای پیشرانه به زحمت شنیده می شود و اگر به دور موتور دقّت نکنید ممکن است متوجّه روشن بودن خودرو نشوید. دنده را در حالت درایو قرار داده و حرکت می کنیم. اتومبیل بسیار آرام است و دنده ها به خوبی تعویض می شوند. از لحظه ای که اقدام به شتابگیری می کنید، احساس خوشبختی درونتان اوج میگیرد و تنها در این حالت است که پیشرانه کمی غرّش می کند. فرمانپذیری در سرعت های بالا مطلوب بوده و دوست دارید بی محابا بتازید.
کمری گرند نسبتا چالاک است اما مالک به چند نکته ی منفی آن نیز اشاره نمود. به علّت شیب کلّی بدنه، دید شیشه عقب کمی محدود بوده که می تواند برای افراد کوتاه قد آزار دهنده باشد. از طرفی، کمری ارتفاع کمی از سطح زمین داشته و با توجّه به سرعت گیرهای متعدّد کف خیابان ها، در صورت سنگینی خودرو، کمی با مشکل روبرو خواهید شد. نور پایین چراغ ها تابش مناسبی ندارند و دائما نیاز به نور بالا احساس می شود. به هرحال ماشینی که تابه حال به تعمیرگاه مراجعه نکرده، قابل ستایش است و هرگاه پشت آن نشسته و ۲۱۰ اسب بخار را زیر پایتان احساس می کنید، قادر نخواهید بود به چیزی غیر از راحتی و هیجان بیندیشید.

سخن آخر:
- قیمت ها در بازار متفاوت بوده و بسته به سلامت بدنه، پیشرانه، قطعات تزئینی و کارکرد، در محدوده قیمت بین ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان قرار داشته که حداکثر قیمت برای نمونه ۱۰۰ هزارکیلومتر کارکرد بدون ایراد فنّی و خط و خش روی بدنه بوده و معادل کمری کارکرده ۴ سیلندر ۲۰۰۷ است. اگر مایل به خرید خودرویی خانوادگی بوده و وسواس خرید نمونه صفر را ندارید، از سراشیبی بازار ایران که شما را به مقصد انواع چینی می کشاند، بازگردید و به اتومبیلی کارکرده امّا با کیفیّت بیندیشید. مطمئن باشید تا سالها بدون دردسر و با لذّت آن را استفاده کرده و خواهید راند.

برگرفته از مجلّه ماشین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر